Hakékat Nyarita
1.
Ngurangan rasa kéder, waswas, jeung
gugup dina nyanghareupan jalma;
2.
Ngalatih numuwuhkeun kapercayaan
diri;
3.
Ngalatih téhnik sora, artikulasi;
4.
Nyangking daya persuasi;
5.
Ngabina kamampuh pédagogis jeung
psikologis;
6.
Nambahan pangaweruh kabeungharan
kecap;
7.
Ngabina kamampuh ngaéksprésikeun
diri, saperti pasemon jeung gerakan nonvérbal salila nyarita atawa dialog;
8.
Teu apriori jeung mampuh ngahargaan
jalma anu keur cacarita;
9.
Ngalancarkeun dina prosés
komunikasi;
10.
Teu hésé dina mangaruhan jalma
séjén;
11.
Miboga sikep silihajénan;
12.
Mibanda sikep positif ka sasama;
13.
Teu hésé ngayakinkeun jalma réa
sabab bisa ngébréhkeun eusi haté atawa buahh pikiran anu singget, jéntré, tur
pepel;
14.
Parigel sarta mibanda kakuatan dina
mertahankeun pamikiran atawa pamadegan;
15.
Bisa ngabina hubungan nu
nguntungkeun kana jabatan, organisasina atawa partéy politikna;
16.
Ngaleugaan pangaweruh hususna
ngeunaan sumber informasi;
17.
Teu cupet jeung nutup diri;
18.
Nganteur kana widang interest nu
anyar;
19.
Mibanda sikep objéktif jeung
toleran;
20.
Lancar dina campur gaul jeung
komunikasi papada jalma.
RÉFÉRÉNSI
Haérudin jeung Suherman, (2013). Panganteur Kaparigelan Nyarita. Bandung:
Jurusan Pendidikan Bahasa Daerah Fakultas Pendidikan Bahasa dan Sastra UPI
Komentar
Posting Komentar